2020
Google har nå en mye mer agressiv reklame policity på mobile enheter.
Det vises nå minst 3 annonser før den organiske førsteplassen kommer opp og dette gjør at Adwords bør vurderes for mobile søkeresultater.
Visste du at, ved å ha en vel-sammensatt webside som er lett å indeksere og navigere i, blir annonse kostnadene billigere i Adwords?
Ja, det stemmer, i tillegg til rimelige CPC, får du også mulighet til å legge til sitelinks (menyer) og rich snippets (Bl.a. stjerner). Så i sin helhet, får dine annonser ekstra synlighet til en lavere pris!
Ikke glem organiske trafikkvolumer
Mange markedsførere har ikke tatt inn over seg hva det betyr at bruken av søkemotorer har fått slik enorm vekst. Mange opplever at søkemotorene kan stå for langt over halvparten av totaltrafikken til et nettsted, og hvis man ser bort fra faste kunder, så er det ikke uvanlig at man kan skaffe 90% av nye kunder til nettstedet gjennom søkemotorer.
Fordi søkemotoroptimalisering er et komplisert felt finnes det ingen standardpakker som passer for alle. Vi anbefaler å starte med en workshop eller en grundig statusanalyse, for å kartlegge hvor skoen trykker, og hvilke tiltak som vil gi størst effekt.
This post is also available in: English